Geschiedenis van de vereniging

De vereniging is 1 oktober 1974 opgericht door Rudi en Anneke van Waterschoot. Die twee hebben zich in de begin periode, zoals je dat zegt, uit de naad gewerkt om onze vereniging uit de grond te stampen. Zaalruimte huren, tafels huren (van MZ), leden werven, gemeente benaderen voor subsidie, trainen geven, sponsors benaderen, scholierentoernooi organiseren enz, enz,.

De wijk Westerzicht is nog volop in aanbouw en toch zijn er al aardig wat leden, de naam TTV Westerzicht ligt dan ook voor de hand. Wat hebben die twee een energie gehad. Drie jaar na de oprichting verlaten zij Westerzicht en daarmee ook de vereniging. Je kunt dan al spreken van een unieke vereniging die zij verlaten, ze laten een mooie erfenis achter.

Momenteel geeft de naam TTV Westerzicht aanleiding tot verwarring, de vereniging zit niet in de wijk Westerzicht maar in West-Souburg. Het bestuur is de discussie met de leden aangegaan met betrekking tot de naam, maar de leden zeiden: we zijn en blijven Westerzicht. Als je in Westerzicht begint probeer je ook in Westerzicht te blijven. Maar als de huur van de sporthal niet meer is op te brengen moet  er naar wat anders worden uitgekeken.

Die worden gevonden in een gymnastiekzaal in West-Souburg. Een zaal waar, in niet competitieverband, zes tafels kunnen staan. Een prachtige zaal waar veel aan moest gebeuren en in verband met de leeftijd van de zaal ook nog veel aan gebeuren. Gelukkig is ook hierin het clubgevoel van een aantal leden groot. Ik heb het bij de opening van ons eigen gebouw als volgt geformuleerd: Te weinig verlichting? Geen probleem, dan hangen we er toch even twintig T.L. armaturen bij. Geen goede douche? Geen probleem, dan bouwen we er toch even één. Geen gelegenheid om iets te drinken? Geen probleem, dan maken we toch even een bar. Te koud? Geen probleem, dan zetten we toch dubbel glas. Te veel lichtinval? Geen probleem, dan maken we toch een complete buitenwand dicht. Geen mooi en functioneel plafond? Geen probleem, dan leggen we er toch een systeemplafond in. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

TTV Westerzicht heeft er ongeveer 10 jaar over gedaan eer dat de zaal kon worden aangekocht. Bij een eigen zaal hoort een nieuw eigen logo. Het logo is uniek en nog steeds gezichtsbepalend in de zaal. Als men mij vraagt wat voor vereniging is TTV Westerzicht is het antwoord steevast: een gezelligheidsvereniging. Een vereniging zonder strakke trainingsschema’s voor de senioren. Maar wel een vereniging wanneer de zaal voor de senioren open is men kan komen spelen.

Menigeen zal nu denken is daar geen discipline. Jawel hoor, de TC (Technische Commissie) heeft zijn tafeltenniszaakjes goed voor elkaar. De barcommissie heeft de bevrouwing, inkoop en dergelijke goed voor elkaar. De schoonmaakcommissie heeft ook zijn zaakjes goed voor elkaar. De activiteitencommissie heeft de feestavond en andere activiteiten goed voor elkaar. De rommelmarktcommissie heeft de organisatie van de rommelmarkten uitstekend voor elkaar.

Bron: Ger van Leeuwen

Elke 3 maanden komt ons clubblad genaamd ’t Schuivertje uit. Dit clubblad wordt schriftelijk aan alle leden uitgereikt.
Wilt u iets geplaatst hebben in het Schuivertje, zoals een leuke anekdote, een advertentie plaatsen of een leuk artikel geplaatst hebben, dan kunt u dit sturen naar: schuivertje@ttvwesterzicht.nl