Uitwisseling Heerde

maandag 4 april 2016
Een dagje Heerde
Alweer nieuwe ervaringen opgedaan en nieuwe mensen leren kennen, het was een fijne dag.
Het begon allemaal bij Albertus Jellema, onze collega tafeltennisser die zijn roots in Heerde heeft en aldaar ook actief heeft meegedaan aan het tafeltennissen bij TTV. VINED.
Heerde is een gemeente in de Nederlandse provincie Gelderland, aan de rand van de Veluwe. De gemeente telt 18.556 inwoners (1 januari 2016, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 80,40 km² (waarvan 1,42 km² water). Hoofdplaats is Heerde. Heerde is een Cittaslow-gemeente. Cittaslow is een internationaal keurmerk voor gemeenten die op het gebied van leefomgeving, landschap, streekproducten, gastvrijheid, milieu, infrastructuur, cultuurhistorie en behoud van identiteit goed scoren.Zijn oud collega’s zijn al eens bij ons op visite geweest, dus nu was het on
ze beurt om naar Heerde te gaan.
Uiteraard was er genoeg animo om met hem samen naar Heerde  af te reizen en er een gezellige dag van te maken.
Met zeven personen en twee voertuigen vertrokken wij op maandag 4 april in alle vroegte vanaf ons clubgebouw naar Heerde.
Na een voorspoedige reis arriveerden wij rond tien uur op de plaats van bestemming, alwaar wij een warme ontvangst kregen.
Alles was er aan gedaan om het ons naar de zin te maken, er was koffie en thee, kruidenkoek en cake. Zelfs de slagroom ontbrak niet.
Deze ontvangst is alleen al een bedankje waard, ik vond het overweldigend of zoals een Amerikaanse vriend van mij zou zeggen “AMAZING”
Wij als vereniging Westerzicht hadden uiteraard een mooi vaantje meegenomen voor onze gastheren/dames.
1
Na de koffie en het kennismakingsrondje zijn we uiteraard aan het tafeltennissen gegaan, daar waren wij toch voor gekomen?
Dicky had alles al op papier staan, welke spelers tegen elkaar zouden spelen en op welke tafels, nou complimenten hoor het was goed geregeld.
Op vier tafels werd er gespeeld en het ging er heet aan toe, uiteindelijk hebben de boys van Westerzicht gewonnen maar de uitslag was wel wat geflatteerd hoor.
We waren goed aan elkaar gewaagd maar zoals wij dan zeggen “het kwartje viel voor ons telkens op goede kant”.
De spelers van Heerde gaan er van uit dat zij nog een sportieve revanche mogen komen halen bij ons in het Zeeuwse, uiteraard hebben wij daar wel oren naar.
Allereerst gaan ze zich heel goed voorbereiden en flink trainen zodat het beroemde kwartje dan voor hen op de goede kant valt.
Zo nu begin ik met de samenstelling van de teams en de uitslagen:
De teams van Westerzicht bestonden uit:
Lowy en Johan tafel 1, Bas en Bert op tafel 2, Ton en Hans op tafel 3, Albertus en een gast Zeeuw van VINED op tafel 4
De teams van VINED bestonden uit:
Klaas, Dicky en Eric tafel 1, Ton,Chris en Joke tafel 2, Rend en Ferry op tafel 3,
Truida en Joop op tafel  4.
De uitslagen zijn als volgt:
Tafel 1 0-5 voor Westerzicht wij hebben net gewonnen ook al doet de uitslag anders denken
Tafel 2 0-5 voor Westerzicht, ook hier spannende partijen met leuke rally’s .
Tafel 3 0-5 voor Westerzicht, wederom een uitslag die doet vermoeden dat het erg makkelijk ging. Niks was minder waar.
Tafel 4 2-3 voor Westerzicht, hier geeft de uitslag een redelijke verhouding aan in de krachtsverschillen. Met dank aan Joop die 2 partijen wist te winnen
Er werden wel diverse games door onze tegenstanders gewonnen maar Westerzicht was net iets sterker en had op de juiste momenten net iets meer geluk.
2
Rond 13.00 uur was de strijd gestreden en werden wij uitgenodigd voor de lunch in hetzelfde multiculturele gebouw waar ook hun zaal is ondergebracht.
Een voortreffelijke lunch goed verzorgt met de nodige extra’s zoals een “slaatje” en een kroket verse belegde broodjes en dit alles vooraf gegaan door een heerlijke soep.
3
Na de lunch is er nog heerlijk na getafeld en over van alles en nog wat gepraat.
Toen het tijd werd om weer huiswaarts te keren werden er over en weer handen geschud.
De terugreis begon met een rondrit door Heerde met als “reisgids” onze Albertus, hij liet ons de mooie plekjes zien en ook zijn huis waar hij jarenlang gewoond en gewerkt heeft.
Hierna de grote weg weer op en huiswaarts richting Zeeland waar wij om 16.15 uur aankwamen.
Nog even naar binnen in ons clubgebouw om een afzakkertje te pakken waarna eenieder weer zijns weegs is gegaan.
Al met al een mooie dag zeker voor herhaling vatbaar.
Met dank aan iedereen die hier zijn/haar energie heeft ingestoken.
Johan Meijer,
TTV Westerzicht